Médianéző Központ: Változó médiapiac, változatlan balliberális túlsúly (gyorselemzés)
Előképek
November végén megkezdte működését a Közép-Európai Sajtó és Média Alapítvány (KESMA), amely több nemzetközi példához hasonlóan független médiaholding keretében fog össze a jövőben több médiumot. Értékrendje vállaltan konzervatív lesz, amely a nemzetközi példáktól eltér, s érdekes közép-európai kísérletté teszi a kezdeményezést.
Összehasonlítási alapul szolgálhat az RTL Csoportot is birtokló Bertelsmann Alapítvány. A güterslohi székhelyű szervezet ugyan nem rendelkezik szavazati jogokkal, de a médiacsoport nyereségében mégis részesedik. A hatalmas vagyon felett bábáskodó alapítvány az alapító szándéka szerint a versenyelv, az egyéni szabadság és a szolidaritás[i] oldalán áll, amely értékek kimondatlanul, mégis egyértelműen a balliberális ideológiai világképének feleltethetők meg. Kereszténységről, Isten-hitről, családról és hazáról legalábbis nem esik szó a célok között. Kritikusok szerint az alapítvány, az általa tulajdonolt globális médiacsoport érdekeitől nem függetlenül, neoliberális.
A Guardian című brit lapot kiadó és tulajdonló The Scott Trust Limited (1936-tól 2008-ig alapítványi, utána korlátolt felelősségű társaság formájában) vállaltan a liberális értékrend, s különösen a liberális értékrendű újságírás mellett kötelezte el magát. Alapító okirata ennek a világképnek a szolgálatára kötelezte a mindenkori vezetőket.[ii]
Végül a Frankfurter Allgemeine márkanevű médiaholdingot üzemeltető alapítványi társaságról, a FAZIT-Stiftung Gemeinnützige Verlagsgesellschaft mbH-ról[iii] kell megemlékezni. A közkeletű vélekedés szerint a neves „frankfurti általános újság” sikerének titka, hogy a politikai rovata konzervatív, a kulturális baloldali, a gazdasági pedig liberális. Ugyan az utóbbi években az éles választóvonalak a liberális értékrend javára meggyengültek, az eredeti szemléletet tükrözi, hogy az 1959-ben létrehozott alapítvány (jelenleg alapítványi társaság) hivatalosan csak a lap függetlensége, de nem eszmeisége mellett köteleződik el.
A magyar modell
A KESMA már 2018 nyarán létrejött, de csak több lapkiadó társaság tulajdonosi felajánlásával nyerte el értelmét. Egyrészt az új struktúra szervezetileg és üzletileg is hatékony működést segíti elő, másrészt szellemi függetlenséget garantál az ott dolgozók számára, harmadrészt lehetővé teszi, hogy az alapítvány által nonprofit tevékenységeket is ellásson a csoport. A nemzetközi példák alapján ide tartozhat az újságíró-képzés, az archívum-üzemeltetés vagy egy-egy oknyomozó-kutató projekt finanszírozása. Érdekesség, hogy – a nyugat-európai példáktól eltérően – a KESMA vállaltan konzervatív értékrendű médiaholdingot kíván működtetni. Sikere esetén a magyar modell nemzetközi összehasonlításban is egyedülálló lesz a média világában.
A létrehozott szervezet ugyan első ránézésre jelentős médiapiaci átalakulást feltételez, ám a közéleti hírek eljuttatása szempontjából az erőviszonyokat nem változtatja meg. Csupán szervezeti racionalizálás történt az eddig is deklaráltan konzervatív világnézetet képviselő médiumok között. Egyedül a Szabad Föld megvásárlása és integrációja jelent minimális átrendeződést a világképek szempontjából a médiapiacon.
Mindez azt is jelenti, hogy a balliberális értékrendű médiavilág – eltekintve a fenti adásvételtől – változatlan összetételben és keretek között folytatja önálló működését. Más szóval, az eddig is kormánykritikus szerkesztőségek pontosan ugyanannyi emberhez tudják eljuttatni üzeneteiket, mint egy héttel korábban, ahogy a kormányzat világképét osztó orgánumok sem jutnak el szélesebb közönséghez.
Változó médiapiac, változatlan balliberális túlsúly
A KESMA létrejöttével tehát, nemzetközi példákat követve, a magyar médiapiac szervezeti összetétele megváltozott, erőviszonyai azonban érdemben nem. Minden ezzel ellentétes vélekedés, tévhír és manipulációs kísérlet dacára kijelenthető és bizonyítható, hogy a magyar médiapiacon – a közszolgálati médiumokat nem számolva – továbbra is balliberális, Magyarország kormányával szemben szinte kizárólagosan kritikus médiatermékek túlsúlya érvényesül.
Természetesen nem könnyű egy-egy médiatermékről objektíven meghatározni, hogy a hivatalban lévő kormánnyal szemben baráti vagy kritikus, hosszú távú tartalomelemzés alapján ez azonban biztosítható. A Médianéző Központ kutatása ezek alapján vizsgálja kizárólag azon releváns médiumok körét, melyek politikával, azaz közéleti hírekkel foglalkoznak.[iv]
A KESMA esetében minden közéleti médiafelületet vizsgáltunk, s ehhez hozzásoroltuk a vállaltan kormánybarát Demokrata, pestisrácok.hu és Magyar Hírlap újságokat továbbá a TV2 és a Super TV2 legnézettebb hírműsorait. A kormánykritikus médiumok között az RTL Klub és az RTL II, valamint az ATV híradóit, a Klubrádiót, számos hetilapot (168 óra, HVG, Magyar Narancs, stb.), a Népszavát, valamint nagyon sok magas olvasottságú online híroldalt (hvg.hu, index.hu, 444.hu, atv.hu, 24.hu, napi.hu, stb.) vettünk figyelembe.
Televíziók
A televíziók esetében a legnagyobb nézettségű hírműsorok ugyanazon időszakra vonatkozó nézettségi adatait vettük figyelembe, amely biztosítja az azonos bázisú összehasonlíthatóságot és valóban a politikailag releváns információátadás potenciálját vizsgálja, egyben kiszűrve például a közéleti szempontból irreleváns bulvártartalmakat. A politikai hírek eljuttatása szempontjából az elemzés a nézettségi (AMR) és nem az elérési (REACH) adatokat használja, azt vélelmezve, hogy az egy adott hírrel (és nem a hírekkel általában) való találkozás nagyobb valószínűséggel ezen bázisból olvasható ki. Ezen adatok összevetéséből az derül ki, hogy kormánykritikus híradók nézettsége magasabb, mint a KESMA-csatornák (EchoTV, HírTV) híradói kiegészülve a holdinghoz egyébként nem tartozó TV2 és Super TV2 hírműsoraival. A kormánykritikus-kormánybarát hírműsorok nézettsége egymáshoz viszonyítva 54 százalék – 46 százalék.[v]
Rádiók
A KESMA létrejötte a politikailag releváns rádiókat illetően meglehetősen szűk kört érint, így a vizsgálat a kormánykritikus Klubrádióra, a médiaholding esetében pedig a KarcFM-re és a Gong Rádióra terjedt ki (a Part FM hallgatottságára vonatkozóan nem rendelkezünk adatokkal, azonban ez – a rádió médiapiaci súlyát tekintve – nem változtat a végkövetkeztetésen.) A három rádió közül a Klubrádió rendelkezik a legmagasabb napi hallgatottsággal (68.738) – magasabbal, mint a két másik csatorna együttvéve (60.651): arányuk 53 százalék kormánykritikus, szemben 47 százaléknyi kormánybarát rádióval.[vi]
Nyomtatott sajtó
A nyomtatott sajtó elérésének megbecsülésére több módszer létezik, a jelen elemzés a példányszámokat hasonlította össze. Kizárólag ebben a médiatípusban regisztrálható összesített kormánybarát fölény, hiszen a holdinghoz nem csatlakozó Magyar Hírlappal és Demokratával kiegészülve a KESMA-lapok 991.207 példányszámával szemben 378.745 kormánykritikus napi- és hetilap áll, ami 72-28 százalékos aránynak felel meg. A politikailag releváns lapok közül a legnagyobb nettó nyomott példányszámmal a Lokál (150.000), a Blikk (116.534) és a Ripost (100.000) rendelkezik, hagyományos hetilapok esetében a HVG vezet (43.160).[vii]
Online portálok
Az online médiumok esetében az elemzés az átlagos napi elérési adatokat vette figyelembe, ahol a politikailag releváns portálok közül a legnagyobb átlagos napi eléréssel az index.hu, majd a 24.hu és az origo.hu rendelkezik. Összesítésben 3.000.859 kormánykritikus elérésre mindösszesen 1.196.359 kormánybarát elérés jut (1.153.118, amennyiben csak a KESMA-felületeket vesszük), ami 71-29 százalékos arányt takar az online térben, a kormánykritikus médiafelületek javára.[viii]
Összesítés
A fenti módszertan alapján feldolgozott adatok megerősítik, hogy a KESMA létrejöttével a hazai médiapiac továbbra is balliberális dominanciájú. Amennyiben pusztán az új médiaholding potenciális közönségét hasonlítjuk össze a kormánykritikus oldal azonos bázison vizsgált számaival, úgy arra a következtetésre jutunk, hogy a konzervatív médiumok összesített potenciálja több, mint másfél millióval kevesebb a kormánykritikusénál: 2.232.062 fő, míg a kormánykritikus orgánumok 4.440.630 főt érnek el, ami 67 százalékos kormánykritikus dominanciát jelent 33 százaléknyi kormánybarát eléréssel szemben. De még akkor is, ha a médiaholdingon kívül maradt és kormánybarátként számontartott orgánumok hasonló adatait is hozzáadjuk a KESMA alá tartozókhoz, úgy is kevesebb emberhez érnek el, mint a kormánykritikus médiapiaci szereplők, hiszen mindössze 3.092.527 fős közönségre számíthatnak, ami mindössze 41 százalékos elérés a kormánykritikus felületek 59 százalékával szemben.
[i] Leitbild der Bertelsmann Stiftung: Unsere Werte – Unser Leitgedanke – Mission Statement
Unsere Ziele – Unsere Arbeit, 2012, in: https://www.bertelsmann-stiftung.de/fileadmin/files/BSt/Publikationen/Infomaterialien/IN_Leitbild_BSt_2016_09_13.pdf
[ii] https://www.theguardian.com/the-scott-trust/2015/jul/26/the-scott-trust
[iii] http://www.fazit-stiftung.de/index.html
[iv]A politikailag releváns médiumok erőviszonyait a Médianéző Központ tartalom- és médiafogyasztási adatelemzése alapján vizsgáljuk, amely elemzés kiterjed a Magyarországon hozzáférhető médiafogyasztási adatbázisok (Nielsen, GEMIUS, MATESZ, Médiaász, SimilarWeb) feldolgozására.
[v] Az adatok 2018 novemberéből származnak.
[vi] Az adatok 2018 szeptemberére vonatkoznak.
[vii] Az adatok 2018 III. negyedévéből származnak.
[viii] Az adatok 2018 szeptemberére vonatkoznak.
Az elemzés innen letölthető.
72 thoughts on “Médianéző Központ: Változó médiapiac, változatlan balliberális túlsúly (gyorselemzés)”
Comments are closed.
” Kereszténységről, Isten-hitről, családról és hazáról legalábbis nem esik szó a célok között.” – a kormánymédiában is csak azért, mert ezek a kormány felvett attitűdjei, amelyek politikailag kifizetődők (vagy a felmérések szerint annak látszanak). a magamutogatásra viszont ott van a Lukács 18:9-14 (ez egy bibliai hely, csak hogy segítsek).
“Egyrészt az új struktúra szervezetileg és üzletileg is hatékony működést segíti elő, másrészt szellemi függetlenséget garantál az ott dolgozók számára…” – szellemi függetlenséget. aha. egy holding, amely a párt propagandaközpontjából küldött anyagokat jelentet meg. ahol a kormány kritikájának leghalványabb csírája sincs jelen. ahol ha tényleg mer kérdezni egy riporter, akkor másnap már nincs munkája. stb.
srácok, kérlek, mondjátok, hogy ezt ti sem gondoljátok komolyan!
Fiatalok, kellett a pénz.
Összevetették az almát a krumplival, hogy leírhassák, hogy a narancs a legfinomabb.
frappáns, csillagos ötös! 🙂
Mondja ezt az, aki egy cikket sem tud elolvasni! Neked fizetnek ezért, hogy hülyeségeket írj?
Elolvastam a cikket.
Veled ellentétben értettem is.
Azért írtál hülyeséget, tényleg értetted! Akkor olvasd el még egyszer! Talán leesik miről is írnak! Tudod a cím alatti szöveget is olvasd el, ne csak a bekezdéseket fusd át! 😀
Tegyük hozzá, hogy ez puszta feltételezés a részedről! 😀 :DEz akkor ugyanúgy igaz az összes szaroldali-szarliberális oldali médiumra! 😀 😀
ez a szarozás már a hivatalos NERkommunikációs stratégia része vagy még csak a te neveletlenséged?
Látom újabb egybites szaroldaliba botlottam. Te miért van az, hogyha egy szaroldalival beszélgetek, mindig csak a nerezésre, orbánozásra, fideszezésre futja a szellemi kapacitásukból? Ugye az nem zavar, hogy szarok nagy ívben orbánra meg a fideszre, sőt ugyanolyan hitvány takonynak tartom őket, mint a szaroldaliakat mondjuk gyurcsótányt vagy szcionistákat? Ez az apróságot fel tudja dolgozni a kezdetleges agykapacitásod, vagy leragadt a fideszezésnél? EZT KOMOLYAN KÉRDEM?
sejtettem.
Mit?
Azt a betyár!
Nem sajnálták a karaktert ennyi zagyvaság összehordására!
Miért is maradtak ki a kormánybarát halmazból a királyi média számai?
Mikor következik egy olyan összesítés, hogy mennyi közszférából származó hirdetési összeg hol landol, és mennyibe is kerül az elérés egyik vagy másik helyen (papíron, hiszen a lenyúlásokról hivatalosan nincsenek számok)
Hogy van képük összevetni a Klubrádiót (csak budapesti vételkörzet) mindössze a Gong és Karc FM rádiókkal, amikor azok beszemetelik az étert kb az egész országban!
Miért nem számolják hozzá az összes többit, ahonnan folyik a központi gyűlölet propaganda?
Látom te sem sajnáltad a karaktert a zagyvaságra! Nem baj, hogy annak semmi köze a cikkhez? A tény az tény! A feltételezés meg feltételezés!
Pont ezt írtam.
A tény az tény
Egy “tanulmánynak” nem kamudumából és hablatyból kellene állnia.
Ez egy elemzés, elég alaposan alá van támasztva számokkal, mi a kamu és mi a hablaty benne? Részletesen kielemezték a két oldal médiáját! JELENLEG Magyarországon a baloldali médiatúlsúly van! Ennyi ez a tény, vagy akkor szerinted mi a “tény” lássuk a te forrásaidat a te számaidat, vagy a Nielsen is hazudik, az is fideszes? Részletesen fejtsd ki kérlek!
Kozteve, kozradio, videki napilapok?
Az közszolgálati, de bocs!
tetszik a cikk. dobd meg be legyszi a kozpenbol feladott hirdeteseket is igy konzervativ-ellenzeki aranyos grafikonnal. koszi.
Annak mi köze a nézettségi, olvasottsági, előfizetői vagy hallgatottsági adatokhoz?
Semmi, csak jo lenne latni, hogy a penzunket a kormany milyen aranyban kolti ellenzeki,es kormanyparti reklamra. nyilvan ezzel nem azt akarom sugalni, hogy az adoforintokat sajatjakent kezelve kizarolag a szimpatikus mediumokat “tamogatjak”, hiszen ez egy nagyon sulyos buncselekmeny lenne )100 milliardos nagysagrendu storyrol van szo), ami miatt a minszerelnok urnak is azonnal le kellene mondania. az mindenkepp pozitiv, hogy meg az MVM-hez hasonlo monopol cegek is milliardokat koltenek marketingre, hiszen enelkul biztosan senki nem kotne veluk szerzodest,es inkabb gyerta mellett neznek a tvt.
Ok ezt megértem és igazat is adok ebben neked maximálisan, de ennek mi köze a nézettségi adatokhoz, mert a cikk erről szólt!? Ilyen alapon a marskutatást is belekeverhetnéd egész nyugodtan, az sem vág a cikkbe és még érdekesebb is!
Amit meg írtál az feltételezés, ha vádként fogalmazod meg, azt bizonyítani is kell, én ettől óvok mindenkit! 😀
Ne fáradj ennek a zombinak válaszolni…
Telespammelte ezt az egész threadet.
szakadok bazmeg :DDDD
Én is, hogy mennyire ostoba vagy te is, mint az előtted szólók!
Tehát, ha jól értem, akkor ez az elemzés azt mondja ki, hogy hiába van végtelen pénz kód a “konzervatív” oldalon és tudnak mindent megvenni, akkor sem tudtok olyan újságot csinálni amit olvasnának is—>tehát baloldali médiatúlsúly.
Ez baszd meg azért logika.
Azért egy olyan idősort igazán bedobhatnátok ahol követhetjük, hogy a “konzervatív” médiatermékek és a “balliberális” médiatermékek száma hogyan változik az idők folyamán…
Látom elolvastad a cikket, mert pont nem erről szólt, de ne zavarjon, látom a csúsztatásban és ferdítésben jó vagy! 😀
hanem? világosíts fel kérlek.
Olvasd el a cikket, talán rájössz és nem írsz hülyeséget!
tehát csak arról szól amit én írtam. köszi.
Pont nem arról, te max csak a címet olvastad el! Annál azért jóval többről szól!
na és miről? világosíts fel, kérlek.
Olvasd el a cikket és rájössz! Mondtam már!
Rájöttem már, de szerinted tévedek. kérlek mondd el, hogy miben.
Olvasd el a cikket és rájössz! Mondtam már!
A cikk a baloldali médiatúlsúlyról szól, amit a balosok szeretnek tagadni! Te meg jössz a pénzzel, aminek konkrétan semmi köze a cikkhez, nem attól lesz valami nézett vagy olvasott! A média nem csak a tvből és pár nyomtatott sajtóból áll, hanem rádiókból, hírportálokból, ma már a facebook is ide tartozik és a kommentszekciót sem szabad figyelmen kívül hagyni! Mint a youtubeot sem! Azt se felejtsd el, hogy a XXI. században a net az elsődleges hírforrás, az emberek a neten élik az életüket a rádiózás, tv, nyomtatott termékek folyamatosan szorulnak vissza csökken a számuk, mindenhol a világon, és politikai oldaltól, meggyőződéstől függetlenül! Nem gúnyolódnod és kötekedned kellene, hanem elolvasni és értelmezni egy cikket, ami pont nem arról szól, amiről te szeretnéd, hogy szóljon. Elég korrekt elemzés és a számokat is bármikor ellenőrizheted! Elég részletes voltam?
Attól nem lesz baloldali médiatúlsúly, hogy “konzervatív” sajtó undorító propagandát nyom, és ezért senki nem olvassa. Ez csak a “konzervatív” oldal szellemi csődje. De ettől még nincs baloldali médiatúlsúly.
A kommented többi része tök irreleváns.
Ezt értelmezheted így, ha neked így jobban esik, de a tényeken és a számokon ez érdemben nem változik! A baloldali sajtó túlsúlyban van!
De hagyjuk már ezt a senki nem olvassa dumát, azt mondod senki nem olvassa mit? A nyomtatott sajtót oldaltól függetlenül senki nem olvassa. A balos nyomtatott sajtóra is igaz ez!
AMÚGY, HOGY VAN AZ, ILYENKOR SENKI NEM OLVASSA, AMIKOR MEG NYER A FIDESZ, AKKOR AZÉRT NYER, MERT A SZAVAZÓIK CSAK EZT OLVASSÁK, AKKOR MOST OLVASSÁK VAGY SEM? 😀 😀 😀 😀
A számok azt mutatják amit mondtam pontosan. Mindent megvesznek és még sem olvassa senki. És azért mert szar amit csinálnak. A baloldali túlsúly emlegetése így teljesen abszurd, de persze nem is vártunk többet.
A senki nem olvassa pedig úgy jön ki, hogy ez a cikk azokról szól akik követik valamilyen szinten a híreket. A többieknek ott az M1, ami ugye ugyan úgy propaganda, csak valamiért kimaradt ebből a cikkből..
Ha nem olvassa senki, hogy lehet túlsúly? Magadat cáfolod! 😀
túlsúly: Gazdasági hatalmamnál fogva kinyírok számos nekem nem tetsző médiumot. Mivel ez a hír is arról szól, hogy 476 különböző médiumot adnak központi fideszes irányítás alá így abszurd faszság amit mondasz.
Az meg, hogy ennyi különböző hely közül egyik sem tud olvasható lenni az csak a szellemi nihil bizonyítéka.
Kevered a dolgokat. A nézettség-olvasottság meghatározó, ezt fentebb leirtam, nem ismétlem magamat.
ez egy faszság és te is tudod. Kötelezni kellene az embereket, hogy azt olvassák amit ti mondtok, vagy mi van?
Ki az a ti? Ezt a többes számot nem tudom értelmezni! Tehát ki az a ti? Ezt a kötelezőt hol olvastad?
Ha baloldali médiatulsúly lenne ahogy te mondod(tehát olvasottság alapján ami röhejes), akkor ez ellen három dolgot lehetne tenni:
-Jó újságot csinálni, Ez nyilván nem fog menni, mert propgandát kell csinálni, hisz azért lettek azújságok.
-Kötelezni embereket, hogy olvassák a propagandát. Még sajna nem kivitelezhető.
-Ami most zajlik, minél több médiumot felvásárolni, hogy minél több helyen menjen a propaganda.
De ha senki nem olvassa, akkor hogy lehet túlsúly?
A médiában a nézettség a meghatározó, nem az, hogy mennyi újságod van!
A nyomtatott sajtó mindenhol visszaszorulóban van a világon – pl. Time a Warner el is adta, nem véletlen – pártállástól függetlenül, legyen az balos újság pl. 168 óra, ennek oka az internet vezető szerepe!
Ma rádió, tv vagy bármi, ha meg akar élni, akkor azt a neten teheti meg!
A többi szövegnek meg semmi köze a médiatúlsúlyhoz!
Akkor lenne igazad, ha orrba-szájba online portálokat alapítanának és vásárolnának fel! 😀 😀 😀
A médiában a nézettség olvasottság a hallgatottság a meghatározó! Ha te ezt figyelmen kívül hagyod, akkor csak egy troll vagy, aki a hülyeséget fújja!
19 megyei lap felvásárlása 19 online felülettel, Origo, 888.
Ez 21 online felület ami az utóbbi pár évben vásárolt fel/alapított a kormány.
Akkor igazam van?
Ennek mi köze a nézettséghez, olvasottsághoz vagy bármihez?
A megyei lapokról meg annyit, hogy nem országosak, a Kelet-Matyit a kutya sem fogja olvasni tolnában, de még hajdúban sem!
Azok max helyi szinten erősek! De akkor most mi van? Ez bűn? Vagy a jobboldal nem vehet médiát? Szíve joga! A kormányok meg mindig a saját holdudvart pénzelik, így volt ez korábban is, ezen max csak te vagy fenn akadva én azon sem voltam fennakadva, amikor nem volt a jobboldalnak semmilye, vagy csak max a hírtv!
Tehát, még mindig faszságot beszélsz, arról nem beszélve, hogy megyei lapot szerintem te egyiket sem olvastad életedben, de azért hivatkozol rá! Igazam van?
Személyeskedsz. És még tévedsz is. Lassan kifogyunk az előre megírt anyagból?
A Kisalföldet napi rendszereséggel olvastam. Most már múlt idő.
És hogy ezeknek mi köze az egészhez, segítek:
Idézet tőled:
“Akkor lenne igazad, ha orrba-szájba online portálokat alapítanának és vásárolnának fel! 😀 😀 :D”
Erre írtam gyorsan 21 példát amit orrba-szájba vásárolnak fel.
Szóval még egyszer kérdezem. Akkor igazam van?
Ja és a szaroldali-szarliberális oldali média is kap bőven pénzt! És senki nem korlátozza őket, egy laptulajdonosnak meg hadd legyen már szíve joga eldönteni – bármennyire is kedveled vagy sem – hogy milyen szemléletű újságot akar, és mennyire lesz nyereséges vagy sem! A népszabi veszteséges volt, ment a levesbe, meg lehetett volna menteni, de azok, akik megtehették volna, azok köpködtek a legjobban! 😀 😀 😀
Ne fáradj. Ez egy troll.
Tudom, de meglepően gyenge. Ezért nem járna pénz .
A nézőpontos cselédek a rádióknál milyen nagyvonalúan kihagyták a Kossuth, Petőfi, Bartók, Dankó, Retro, Rádió1 adókat, ahol a hírblokkokban óránként tolják a legszánalmasabb kormánypropagandát.
A “közszolgálat” szerintük pártatlan. 🙂
Szerintünk csak annak kéne lenni.
Mert azok komoly propagandát folytatnak? Még a Kossuthra talán igaz, de a többire főleg az uccsó 3 ami főleg zenei adó! Az eszed látszik nem sok, dehát aki bohóckalapban tolja az észt!
ha ez politikai elemzés, akkor a dörmögő dömötör egy doktori értekezés bazmeg
Mert?
majdnem elkezdtem válaszolni, de aztán feljebb olvastam a kötözködésed
Hol és mivel kötözködtem te? Semmi kötekedőt nem írtam, csak a tényeket ennyi!
A válaszhoz érvek is kellenének, de neked szivárványocska az nincs!
nagyongyoztunk 5+
ezt jobb érzésű ember még egy egyetemi szemináriumra se merné beadni házidolgozatként, mert tudja, hogy annyira színvonaltalan, hogy kiröhögik érte
Mit nem adna be pontosan?
ezt a szart, így, ahogy van. most tekintsünk el attól, hogy a nem auditált médiumoknál honnan veszi a példányszámokat. szimplán összeadja az elérést, tehát ha valaki olvassa a népszavát, hallgatja a klub rádiót és nézi az rtl híradót, az 3-szor szerepel benne. ha még az atv híradót is megnézi néha, akkor már 4-szer. a végén a kördiagramon szakadok, az több szempontból is óriási faszság, de nincs kedvem annyit írni, hogy részletesen kifejtsem. csak egy dolog: a diagram szerint nincs olyan ember, akit a kormánymédia és az ellenzéki média is elér. hanem vagy-vagy. ez így mi a szar? :DDD
Erről dzó nincs, ezt te képzeled oda. De lássuk a te forrásaidat és számításaidat? Azok pontosabbak?!
nagyon jól érvelsz, gratula!!!
Egyszerű dolgot kértem, nem csodát várok!
ostoba troll
Az te vagy kisbarátom, én egy nagyon egyszerű dolgot kértem. Állítottál valamit, számokkal alátámasztva, ezzel semmi gond, de érdekelne milyen számítás alapján jött ki? Mert ez eddig nem több, minthogy a hasadra ütöttél és mondtál egy számot, aminek semmi köze a valósághoz! Vannak források képletek vezesd le kérlek, ez nem trollkodás, az, amit te írtál, az a trollkodás, tehát akkor maradjunk annyiban, hogy amit írtál, az csak a te kitalációd, vagyis ne is vegyük komolyan!
Te miről beszélsz, “kisbarátom”? Semmiféle számot nem mondtam. Leírtam neked, hogy mi volt ennek a bámulatos elemzésnek a módszertana. (Talán nem is olvastad el a cikket, amihez kommentelsz?? :D) Melyik részével nem értesz egyet? Hogy szimplán összeadták az eléréseket? Hát olvasd el akkor figyelmesen és számolj utána, szerinted hogy jöhettek ki. (Aztán ha neked más jön ki, akkor oszd meg velünk.) Na most ha ezeket szimplán összeadták, akkor bizony mindenki, aki többféle csatornát/médiumot is néz/hallgat/olvas, az többszörösen is benne van ezekben az összesített számokban. Ezt tudod cáfolni, “kisbarátom”? Vagy magyarázd már el ezeket a diagramokat, hogy mégis hogy a fenébe lehet nem egymást kizáró kategóriákat feltenni egy ilyen kördiagramra? Én pl. olvasom a 444-et és a 888-at is, nézem az atv-t és a hírtv-t is, akkor én mégis melyik sávban vagyok szerinted? :DDD
Baszki ez nagyot szólt!! Akiket ismerek itt a falun, azok legtöbbet az m1 nézik, s a helyi megyei lapot olvassák.Internetet nem ismerik, telefonjuk nincs. Azokat hogy érték el a felmérésben?? No de szavazni tudnak! S a a faluból ki sem mozdulnak, de mégis a legnagyobb problémájuk a migrik és a a gaz Soros. Ezeket hogy éri el az a baloldali média túlsúly?
Ne kábítsd már a hülyeséggel az embereket, a faluban és emylikben megmondanád? Mert ahol én jártam az összes elérhető csatorna fogható, van digi meg upc, de ne zavarjon és az összes újság kapható! Te életedben nem jártál falun te pesti idióta, a nagykörúton ezt tanítják?
Tyű, gyerekek, nagyot mentetek, de komolyan. Ez már félelmetes. Legközelebb én fogom 4 oldalban bebizonyítani, hogy mindenkinél magasabb vagyok, ha térdtől lefelé nem számolom őket. Hogy mindezt ki lehetett hozni néhány apró csúsztatással és azzal a fél mondattal elintézett alaphazugsággal, hogy a közmédia 7 azaz hét országos elérésű (vanaholegyébsincs) tévéadása független/kiegyensúlyozott, ezért (ezért?) nem számít, majd orvul felhízlalni ekkorára, az nem semmi. A főnök elégedett lehet, buksisimi, kockacukor.
Az egész handabanda minőségét (kikeresztény-kinemaz) nem is firtatnám, megtették mások helyettem. Most találtam amúgy az oldalt, eddig nem néztem, de hibátlan. Ha valaha nem értem, hogy miért folyik ebben az országban az, ami, csak itt kell körülnéznem.
Csak azt nem sikerült beazonosítanom, hogy hol szerepel ebben a felsorolásban a nyíltan és egyértelműen kormánypropaganda szócsőnek tekinthető tévé, rádió és egyéb csatornák-lapok. M1-2-sok, TV2, Duna TV. Vagy ezeket a kutya se nézi? Hogy van ez, ki vannak tömve állami pénzzel és életképtelenek lennének? Probálkozhatnának valam újjal?! Pl: kevesebb ostoba kormánypropaganda és igazodás a kereslethez??? Akkor talán néznék is ezeket a csatornákat. Így max az időjárás jelentés lehet versenyképes ezeken. Ezen felül viszont ezek a kormánycsatornák teljes lefedettséggel rendelkeznek és mindenkihez eljutnak. Ha így se nézi őket senki, az nagyon gáz. 🙂
Meg hol a sok “Közszolgálati” (lol) csatorna? Hol szerepel az éves szinten többszázmillió (esetenként milliárd) forintnyi nyílt Fidesz kampány amit “Nemzeti konzultációnak” vagy épp plakátkampánynak neveznek?
Meg az a rengeteg “libsi” rádió… ejj de szép. Kb semelyik se az ismertebbek közül való. A lapok nagyja is bulvár. Ha ezt tekinti a “konzervatív” oldal versenytársnak, akkor az már elég szánalmas. Bár minőségben sikerül alulmúlniuk a Blikket többnyire. Mondjuk érthető, hogy nem a hvg a cél.
A weblapoknál: origo volt az egyik legismertebb és leglátogatottabb portál mielőtt eladta a lelkét (és a portált) a Fidesznek. Amióta ilyne látványosan benyalnak meleg szarig azóta kb a kretén, mad magazin, vagy a morbid az amivel versenyezhetnek 🙂